Development of optimization strategies. Case: Product Quinua

Authors

  • Fernando Javier Ayala Félix Universidad Mayor de San Simón Author

DOI:

https://doi.org/10.35319/y036m361

Keywords:

positioning, perception, attribute, nutritional value

Abstract

The object of research is concerned with the study of the perceptions of consumers about the product quinoa. In that sense, the objective approach comprises positioning strategy based on the attributes of quinoa, considering the perception of consumers about quinoa, following the consumption of the product in the environment is considered low, even being a star product in European countries and other parts of the world for its high nutritional value and health benefits.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Fernando Javier Ayala Félix, Universidad Mayor de San Simón

    Master's Degree in Business Management from the Universidad Mayor de San Simón, Cochabamba.

References

AMA. (Octubre de 2007). American Marketing Association.

ANAPQUI. (2010). Asociación Nacional de Productores de Quinua.

Bolivia.com. (8 de Abril de 2005). Economía.

BORJA M., R., & Soraide L., D. (Octubre de 2007). Esdudio del consumo de la quinua en la ciudad de Potosí. Recuperado el 23 de Abril de 2013, de http://es.scribd.com/doc/39400432/Estudio-del-sonsumo-de-la-quinua-en-la-ciudad-de-Potosi-Borja-Raquel-y-Soraide-David-R-M

COCA Carasila, A. M. (2007). Importancia y concepto del posisiconamiento. Una breve revisión teórica. Perspectivas.

COCA Carasila, A. M., & Molina Higueras, P. I. (2006). Anapqui: ¿Marketing global? México: Puebla.

D’ASTOUS, A., Sanabria Tirado, R., & Pierre Sigué, S. (2003). Investigación de mercados. Una manera de conocer preferencias, comportamientos y tendencias. Bogotá: Norma.

DURTSCHI, A. (2013). Agoalimentos Biósfera. Recuperado el 23 de Abril de 2013.

DVOSKIN, R. (2004). Fundamentos de marketing: teoría y experiencia. Buenos Aires: Granica.

EL DIARIO. (20 de Marzo de 2010). Exportaciones de quinua subieron vertiginosamente. Recuperado el 23 de Abril de 2013.

FERNÁNDEZ, J. (10 de Noviembre de 2011).

HERNÁNDEZ SAMPIERI, R., Fernández Collado, C., & Baptista Lucio, M. d. (2010). Metodología de la investigación. México: McGraw-Hill.

KOTLER, P. (2001). Dirección de marketign. La edición del milenio. México: Pearson Educación.

KOTLER, P., & KELLER, K. L. (2006). Dirección de marketing. México: Pearson Educación.

LAMBIN, J.-J., Gallucci, C., & Sicurello, C. (2009). Dirección de marketing. Gestión estratégica y operativa del mercado. México: McGraw-Hill.

MALHOTRA, N. K. (2004). Investigación de mercados. Un enfoque aplicado. México: Pearson Educación.

MCDANIEL, C., & Gates, R. (2005). Investigación de mercados. México: Thomson.

MEDRANO Echalar, A. M., & Torrico, J. C. (2009). Cienciagro. Recuperado el 23 de Abril de 2013, de Consecuencias del incremento de la producción de quinua (Chenopodium quinoa Willd.)

MENDENHALL, W., Beaver, R. J., & Beaver, B. M. (2002). Introducción a la probabilidad y estadística. México: Thomson.

NUTRINET.org. (2013). Cada boliviano consume un kilo de quinua por año. Recuperado el 23 de Abril de 2013.

PEDROZA, H., & Dicovskyi, L. (2007). Sistema de análisis estadístico con SPSS. Managua: Iica.

PROMUEVE BOLIVIA. (Febrero de 2010). Ministerio de Desarrollo Productivo y Economía Plural. Promueve Bolivia.

RODRIGUEZ Ardura, I., Ammetller Montes, G., López Prieto, O., Maraver Tarifa, G., Martínez Argüelles, M. J., Jiménez Zarco, A. I., y otros. (2006). Principios y estrategias de marketing. Barcelona: UOC.

SAITE SRL. (2013). Quinua Real Orgánica. Recuperado el 23 de Abril de 2013, de Información técnica

SCHIFFMAN, L. G., & KANUK, L. L. (2005). Comportamiento del consumidor. México: Pearson Educación.

TROUT, J., & RIVKIN, S. (1996). El nuevo posicionamiento. Lo más reciente sobre la estrategia de negocios #1 del mundo. México: McGraw-Hill.

WALKER Jr., O. C., BOYD Jr., H. W., MULLINS, J., & LARRECHÉ, J.-C. (2005). Marketing Estratégico. Enfoque de toma de decisiones. México: McGraw-Hill.

Development of optimization strategies. Case: Product Quinua

Downloads

Published

2013-11-30

Issue

Section

Artículos de investigación

How to Cite

Development of optimization strategies. Case: Product Quinua. (2013). Revista Perspectivas, 32, 39-56. https://doi.org/10.35319/y036m361

Similar Articles

1-10 of 28

You may also start an advanced similarity search for this article.