Education and the knowledge society

Authors

  • Rafael Terrazas Pastor Universidad Católica Boliviana Author

DOI:

https://doi.org/10.35319/895k5p25

Keywords:

Knowledge society, Science and research, Technology, Education

Abstract

The knowledge society is a paradigm that seeks to be an answer to the human being’s problem inits current chore. This article, analyzes the situation of the knowledge society and of the science and investigation in today´s world. This work exposes the reality of the knowledge in the context of the education, keeping in mind some successes and mistakes. It is explained that the knowledge, in spite of their advance; it shows the impossibility of solving the humanity’s algid and endemic problems. A specific section, it is dedicated to promote the use of the infopedagogy like an integrative resource of the intensive use of the TICs in the education. Based on this whole reflexive analysis, a formation proposal is synthesized based on seven pillars that should be taken ahead in the environment of the modern education and in it offers of capturing competitions, principles, attitudes and values in the human being’s development

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Rafael Terrazas Pastor, Universidad Católica Boliviana

    PhD in Business Administration from Universidad Católica Boliviana “San Pablo”.

References

AVALOS, Ignacio (1999). La Sociedad del conocimiento. (s/l). (s/e).

BERNAL, César A. (2010). Metodología de la investigación. Colombia. Pearson.

CARBALLOSA, Evis (2013). El dictador del futuro. Estados Unidos de Norteamérica. Portavoz.

DAVENPOR, T; PRUSAK, L. (2000). Trabajando con el conocimiento: como las organizaciones administran lo que ellas conocen. Madrid, España. McGraw Hill.

DE BONO, Edward (2010). El pensamiento lateral práctico. Buenos Aires. Paidós.

DRUCKER, P. (1998). La sociedad postcapitalista. Bogotá, Colombia. Norma.

GRAY, Clifford F.; LARSON, Erik W. (2009). Administración de proyectos. México. McGraw Hill.

MARTINEZ RUIZ, Héctor (2012). Metodología de la investigación, con enfoque en competencias. México. Cengage Learning.

NONAKA, I.; TAKEUCHI, H. (1999). La organización creadora del conocimiento, cómo las compañías japonesas crean la dinámica de la innovación. México. Oxford.

NONAKA, I.; TAKEUCHI, H. (2000). “La empresa creadora del conocimiento”, Gestión del conocimiento. Bilbao. Harvard Deusto Business Review, vol. 4. Nº. 1, pp 72-93.

RYRIE, Charles C. (1972). Síntesis de doctrina bíblica. Estados Unidos de Norteamérica. Portavoz.

SANTA BIBLIA (2007). Versión Reina Valera 1960. Corea. Sociedades Bíblicas Unidas.

SIERRA BRAVO, R. (2005). Tesis doctorales y trabajos de investigación científica. Madrid, España. Thomson.

SPROUL, R. C. (2004). Cómo estudiar e interpretar la Biblia. Colombia. Unilit.

TERRAZAS, Rafael; SILVA, Roxana (2009). Diseño de la investigación, una guía para trabajos de investigación y proyectos de grado. Cochabamba, Bolivia. Etreus.

VOLPENTESTA, Jorge Roberto (2004). Sistemas administrativos y sistemas de información. Buenos Aires, Argentina. Osmar Buyatti.

Education and the knowledge society

Downloads

Published

2013-11-30

Issue

Section

Artículo de reflexión

How to Cite

Education and the knowledge society. (2013). Revista Perspectivas, 32, 145-168. https://doi.org/10.35319/895k5p25

Similar Articles

1-10 of 200

You may also start an advanced similarity search for this article.