"Philosophical reference article for the improvement of the learning assessment system in business sciences programs"
DOI:
https://doi.org/10.35319/4201r724Keywords:
Education, educational philosophy, holistic education, comprehensive trainingAbstract
This article addresses the educational field, which must be supported by the educator's philosophical knowledge and understanding. It aims to consider the learner as a whole human being in the development of their life project and professionalization plan, enabling them to perform effectively, efficiently, and successfully in social and work contexts, developing fully according to their human nature and professional field.
Downloads
References
Blanco Pérez, Antonio (2004). Selección de lecturas de filosofía de la educación. Facultad de Ciencias de la Comunicación, Cochabamba.
Cullen, Carlos A. (1997). Crítica de las razones de educar. 1ª edición. Argentina: Paidós SAICF.
Delors, Jacques (1996). La educación encierra un tesoro. Ediciones UNESCO, Madrid: Santillana, S.A.
Freire, Paulo (1999). La educación como práctica de la libertad. 48ª edición. México D.F.: Siglo Veintiuno Editores, S.A. de C.V.
Marí Lois, Juan (1999). Educación y solidaridad. 2ª edición. Cochabamba, Bolivia: Creaciones Ortega.
Neff, Frederick C. (1968). Filosofía y educación. Buenos Aires: Editorial Troquel S.A.
Rugarcía Torres, Armando (1994). Hacia el mejoramiento de la educación universitaria. 1ª edición. Puebla, México: Universidad Iberoamericana Golfo Centro.
San Cristóbal Sebastián, Antonio (1965). Filosofía de la educación. Madrid: Ediciones Rialp, S.A.

Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2006 Revista Perspectivas

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
La Revista Perspectivas de la Universidad Católica Boliviana, es una revista de acceso abierto, por lo tanto, es de libre acceso en su integridad. Está permitida su lectura, búsqueda, descarga, distribución y reutilización legal en cualquier tipo de soporte únicamente para fines no comerciales, siempre y cuando la obra sea debidamente citada.