Business plan for the opening of an information technology andragogy center
DOI:
https://doi.org/10.35319/nymt6t69Keywords:
technical-economic study, study, demand, training, andragogy, technology, service, indicators of profitabilityAbstract
This Project consist in a business plan which contains a technical-economic study to establish the viability and feasibility of LENNOX S.R.L. enterprise, which will be dedicated to offering specialized services of training and technological update and business management to adult, professional persons and companies in general in Cochabamba's city.
The need to create a company with the above mentioned characteristics arises as consequence of central detected problem, which refers to that the labor competitions are insufficient in the adult age in relation to the technologies of information, reason for which initiatory this one seeks to satisfy the needs of the client of a specialized and certified way, since at present the existing companies do not offer a service with these qualities.
The project includes a diagnosis of the sector that allowed to know the current situation of the environment, a market research to slant that allowed to analyze the behavior of the client, to know to the competition, between other factors, also there were realized a study of location, studies of engineering and size, organizational aspects, planning of the execution, financial aspects, financial evaluation and an analysis of sensibility with different economic scenes. The project methodology was in use for the formulation of the proposal.
The financial analysis of the project obtained income superior to the expenditures and one concluded that the project is attractive and feasible on having obtained positive indicators of profitability with possibilities of long-term growth, by what the implementation of the same one is recommended
Downloads
References
ALCARAZ RODRÍGUEZ, Rafael Eduardo (2001): El emprendedor de éxito. Guía de planes de negocios, segunda edición, Editorial McGraw-Hill, México.
ALCARAZ RODRÍGUEZ, Rafael Eduardo (2006): El emprendedor de éxito, tercera edición, Editorial McGraw–Hill, México.
ALCALÁ, Adolfo (2009): "La praxis andragógica en los adultos",
BACA URBINA, Gabriel (1991): Evaluación de proyectos. Análisis y administración del riesgo, segunda edición, Editorial McGraw-Hill, México.
CASADO ORTIZ, R. (2006): “Alfabetización tecnológica. ¿Qué es y cómo debemos entenderla?”, pág. 52.
GUTIÉRREZ ANDRADE, Osvaldo (2005): Investigación de mercados.
GRUPO CANPINTE (2000): Evaluación de procesos de capacitación, Pinto, Roberto, pág. 50.
HARPER, G. (1991): Emprender nuevos negocios, pág. 40.
HONORABLE ALCALDÍA MUNICIPAL (H.A.M.) (2001): Desarrollo humano y planificación estratégica en el departamento de Cochabamba 2005–2011.
JANY, José Nicolás: Investigación integral de mercados. Un enfoque para el siglo XXI.
KINNEAR, Thomas y TAYLOR, James (1998): Investigación de mercados. Un enfoque aplicado, quinta edición, Editorial McGraw-Hill, Santa Fe de Bogotá.
KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Gary; SAUNDERS, John; WONG, Verónica; MIQUEL, Salvador; BIGNÉ, Enrique; CÁMARA, Dionisio (2000): Introducción al marketing, segunda edición, Editorial Prentice Hall Europea, Madrid.
KOTLER, Philip: Marketing. Perspectiva global, doceava edición, Editorial McGraw–Hill, México.
ORDOÑEZ, Patricio (2011): Cibernarium: entornos pedagógicos para la capacitación digital.
PAREDES, Ramiro (1999): Elementos de elaboración y evaluación de proyectos, tercera edición, Editorial Sanjinés, La Paz.
PINTO, Roberto (2000): Planeación estratégica de capacitación, Departamento de Administración, Economía y Finanzas, pág. 219.
KOONTZ, Harold y WEIHRICH, Heinz (2004): Administración. Una perspectiva empresarial, primera edición, Editorial McGraw–Hill, México.
PLAN ESTRATÉGICO INSTITUCIONAL PREFECTURAL (2010): Alcaldía del Departamento de Cochabamba.
PRADO ARMAS, Elena (2009): “Metodología andragógica”, en MARTÍNEZ-Enrique y SÁNCHEZ Salanova: La didáctica para el adulto.
PROGRAMA DE NACIONES UNIDAS PARA EL DESARROLLO (PNUD) (2001): Objetivos del milenio.
ROJAS, José Eduardo (2008): “De la sociedad de la información a la digitalización de la sociedad en Bolivia: procesos, paradojas y desafíos en el siglo XXI´´
SAPAG CHAIN, Nassir y SAPAG CHAIN, Reinaldo (1999): Preparación y evaluación de proyectos, quinta edición, Editorial McGraw-Hill, Santa Fe de Bogotá.
SAGRADA BIBLIA (2000): Versión Jerusalén, Editorial B.A.C., Bilbao – Madrid.
TERRAZAS PASTOR, Rafael (2006): Preparación y evaluación de proyectos. Un enfoque sistémico e integral, primera edición, Editorial Etreus, Cochabamba.
TERRAZAS PASTOR, Rafael y SILVA MURILLO, Roxana (2009): Diseño de la investigación. Una guía para trabajos y proyectos de grado, primera edición, Editorial Etreus, Cochabamba.
THIAKH, Baye; VARGAS, Julio; ASENSIO, Sandra (2010): “Sociología y práctica escolar”.

Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 Revista Perspectivas

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
La Revista Perspectivas de la Universidad Católica Boliviana, es una revista de acceso abierto, por lo tanto, es de libre acceso en su integridad. Está permitida su lectura, búsqueda, descarga, distribución y reutilización legal en cualquier tipo de soporte únicamente para fines no comerciales, siempre y cuando la obra sea debidamente citada.